.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجراي طرح سنجش سلامت در گيلان

سرپرست اداره‌كل آموزش استثنايي گيلان از اجراي طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان آماده ورود به دبستان در تير ماه امسال خبر داد.

اسماعيل بشارتي‌مقدم امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به اجراي طرح سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نو آموزان بدو ورود به دبستان سال تحصيلي 91- 90 اظهار داشت: طرح سنجش سلامت از اول تير امسال به مدت سه ماه در 30 پايگاه سنجش همزمان با سراسر كشور در گيلان اجرا مي‌شود.
وي افزود: امسال نيز اين طرح با همكاري وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آموزش پزشكي توسط سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور اجرا مي‌شود.
سرپرست اداره‌كل آموزش استثنايي گيلان برخي از مراحل ارزيابي طرح سنجش مذكور را برشمرد و عنوان داشت: طرح سنجش شامل دو مرحله ارزيابي و مقدماتي و مرحله تحصيلي و معاينات باليني است.
به گفته وي، مرحله مقدماتي شامل ارزيابي بينايي، شنوايي، ديد رنگ، گفتاري، آمادگي تحصيلي، اندازه‌گيري توده بدني، وزن و قد، غربالگري اختلالات دهان و دندان، جلدي، اختلالات رفتاري و معاينات پزشكي عمومي است.
بشارتي‌مقدم خاطر‌نشان كرد: در مرحله تحصيلي و معاينه باليني در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع، نوآموز براي بررسي دقيق‌تر به پزشك متخصص يا ديگر نيروهاي تخصصي براي انجام معاينات بينايي، شنوايي و آمادگي تحصيلي به مرحله تخصصي ارجاع مي‌شود.
وي تصريح كرد: نوآموزاني كه نياز به ارزيابي تخصصي نداشته باشند پس از دريافت شناسنامه سلامت، به دبستان مورد تقاضاي ثبت نام معرفي مي‌شوند.
سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش استثنايي گيلان به مبلغ دريافتي بهاي طرح سنجش در پايگاه‌ها اشاره كرد و گفت: در پايگاه‌هاي سنجش براي هر نوآموز مبلغ 50 هزار ريال دريافت مي‌شود و امسال طبق پيش‌بيني، حدود 30 هزار نفر در اين طرح شركت مي‌كنند.
وي پيشگيري از بروز تشديد بيماري‌ها، كمك به بهبود كيفي آموزش و كنترل برخي از عوامل موثر بر افت تحصيلي، تشخيص به‌موقع كودكان با نيازهاي ويژه و جايگزيني صحيح آنها در نظام آموزشي و تشخيص به‌موقع كودكان با نيازهاي ويژه و جايگزيني صحيح آنها در نظام آموزشي و بررسي ميزان شيوع اختلالات جسماني و رواني كودكان در بدو ورود به مدرسه را از جمله اهداف اجراي اين طرح ملي دانست.
بشارتي‌مقدم افزود: بهبود وضعيت بهداشتي كودكان و در نتيجه ارتقاي كار آيي جامعه، تهيه شناسنامه بهداشتي كامل براي تمام كودكان و دستيابي به اطلاعات جامع آموزشي، بهداشتي و خانوادگي به منظور استفاده در برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي و بهداشتي مناسب از اهداف اين طرح است.
وي، ارائه توصيه‌هاي بهداشتي، آموزشي و روان‌شناختي به اولياي كودكاني كه از مشكلات جزيي رنج مي‌برند و نيز كمك به صرفه‌جويي در زمان و پرهيز از سر درگمي را از ديگر اهداف طرح سنجش عنوان كرد.
سرپرست اداره كل آموزش و پرورش استثنايي گيلان اضافه كرد: اولياي نوآموزان بايد طبق نوبت دريافتي با در دست داشتن كارت واكسن، شناسنامه و معرفي‌نامه مدرسه به همراه دو قطعه عكس 4×3 و مبلغ 50 هزار ريال با آمادگي روحي و رواني نوآموزان به پايگاه‌هاي طرح سنجش مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه در اجراي طرح مذكور در سال تحصيلي گذشته، 29 هزار و 885 نوآموز در گيلان مورد ارزيابي قرار گرفتند، بيان داشت: از اين تعداد 329 نفر در گروه‌هاي مختلف به مدارس استثنايي ارجاع شدند.
بشارتي‌مقدم اظهار داشت: در اين طرح بيش از 300 نفر عوامل اجرايي و تخصصي همكاري دارند.
وي به اعضاي ستاد هماهنگي طرح سنجش اشاره كرد و افزود: اعضاي ستاد هماهنگي طرح سنجش شامل مدير كل و معاونان اداره كل آموزش و پرورش، رئيس و كارشناس مسئول سنجش استثنايي، معاونان سياسي امنيتي استاندار و صدا و سيماي مركز استان، معاون و رئيس گروه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان هستند. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.